logotype
logotype
Μάιος 2024
ΚΔΤΤΠΠΣ
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ T4E "DIGITAL E-ABC"

ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ, Πληροφορικός-Φυσικός

ΚΟΥΛΕΝΤΗ ΜΑΡΙΑ, Φιλόλογος

Το πρόγραμμα "Digital e-abc", κράτησε 4 μήνες, από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του 2016 και περιελάμβανε δύο μέρη.

Το πρώτο μέρος κράτησε πέντε εβδομάδες, στην διάρκεια των οποίων εφαρμόστηκε το Ευρωπαϊκό, βιωματικό πρόγραμμα κατά του σχολικού εκφοβισμού "e-abc", του «Χαμόγελου του Παιδιού». Είκοσι μαθητές από όλες τις τάξεις του σχολείου συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Κάθε εβδομάδα παρακολουθούσαν τα video του διαδραστικού εργαλείου του e-abc. Το Διαδραστικό Εκπαιδευτικό Εργαλείο κατά του Σχολικού Εκφοβισμού αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του έργου «Europe's Antibullying Campaign», που χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα DAPHNE III της D.G. Justice της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ο στόχος του έργου συνίσταται στη δημιουργία μίας ενιαίας Ευρωπαϊκής απάντησης στην καταγραφή και διαχείριση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού σε όλες τις σύγχρονες μορφές του και στην οργάνωση μιας Ευρωπαϊκής καμπάνιας για την ενημέρωση παιδιών, γονέων, εκπαιδευτικών και κάθε ενδιαφερόμενου για το πρόβλημα.

Πιο αναλυτικά, το Διαδραστικό Εκπαιδευτικό Εργαλείο αποτελείται από 2 βίντεο, από τα οποία το ένα παρουσιάζει ένα περιστατικό σωματικής, ψυχολογικής και λεκτικής βίας ενώ το άλλο ένα περιστατικό διαδικτυακού εκφοβισμού (cyber bullying). Και στα δύο βίντεο, δίνεται η δυνατότητα να παρακολουθήσουμε την ιστορία από την οπτική των τριών βασικών πρωταγωνιστών: το παιδί που εκφοβίζει, το παιδί που εκφοβίζεται και τον παρατηρητή/την παρατηρήτρια.

Ο χειριστής του εργαλείου έχει την δυνατότητα να επιλέξει κάθε φορά την οπτική από την οποία επιθυμεί να παρακολουθήσει την ιστορία, ενώ ταυτόχρονα, του δίνεται η δυνατότητα να επιλέξει την εξέλιξη της ιστορίας μέσα από συγκεκριμένες «αντιδράσεις των πρωταγωνιστών».

Η κάθε συνάντηση περιελάμβανε την προβολή του συγκεκριμένου αποσπάσματος και την ανάλογη συζήτηση.

Μετά το τέλος του πρώτου μέρους του προγράμματος, ξεκίνησε η δεύτερη φάση, η οποία κράτησε μέχρι το τέλος Απριλίου. Οι μαθητές, στο πλαίσιο του μαθήματος της Πληροφορικής, διδάχθηκαν την χρήση πολλών web 2.0 εργαλείων, με την βοήθεια των οποίων δημιούργησαν μια e-learning πλατφόρμα, την "Digital e-abc" κατά του σχολικού εκφοβισμού. Η διδακτική μέθοδος που εφαρμόστηκε λέγεται "Digital storytelling" και ουσιαστικά είναι μια βιωματική εκπαιδευτική μέθοδος, με την οποία οι μαθητές, κάνοντας χρήση των ΤΠΕ, δημιουργούν τις δικές τους ψηφιακές ιστορίες-δημιουργίες. Η μέθοδος αυτή εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στα τέλη της δεκαετίας του '90 με την δημιουργία του Center for Digital Storytelling (CDS) και τη συνεργασία πολλών Πανεπιστημίων της Αμερικής, όπως του Berkeley, Maryland Baltimore, Ohio State University, Williams College, MIT, University of Wisconsin, Madison, Colorado, Denver, Kean University, Virginia Tech, Simmons College, Swarthmore College, University of Calgary, University of Massachusetts (Amherst), Maricopa County Community Colleges. Χαρακτηριστικό είναι ότι αρκετά απ' αυτά τα Πανεπιστήμια έχουν οργανώσει μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών με θέμα το Digital Storytelling. Επίσης, το Πανεπιστήμιο του Huston έχει δημιουργήσει μια e-learning πλατφόρμα με οδηγίες και σεμινάρια σχετικά με την εν λόγω διδακτική μέθοδο.

Τα οφέλη για τους μαθητές ήταν πολλαπλά:

  • Ανέπτυξαν τα ιδιαίτερα ταλέντα και δεξιότητές τους
  • Έμαθαν να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες
  • Έμαθαν να κάνουν σωστή έρευνα στο διαδίκτυο και, στη συνέχεια,
  • Έμαθαν να αναλύουν και να συνθέτουν τις πληροφορίες που έβρισκαν
  • Έμαθαν να επικοινωνούν μεταξύ τους και να συνεργάζονται, αφού πολλές εργασίες ήταν συνεργατικές
  • Αυξήθηκε το κίνητρό τους για μάθηση
  • Ενισχύθηκε η κριτική τους σκέψη
  • Ενδυναμώθηκε η συναισθηματική τους νοημοσύνη

Αξίζει να σημειωθεί ότι, κατά τη διάρκεια του προγράμματος, οι μαθητές συμμετείχαν στις βιωματικές δράσεις του saferinternet.gr. Δημιούργησαν τα δικά τους video στο πλαίσιο της δράσης "Youth4Greece" και έγραψαν  ποιήματα ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ ΜΙΣΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥ CYBERBULLYING. Μάλιστα το ποίημα μιας μαθήτριάς μας, το απήγγειλε μέλος του Πάνελ Νέων του SaferInternet.gr στην εκδήλωση «Ανάλαβε δράση για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!» που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2016, στην Αίθουσα εκδηλώσεων του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα.

Επίσης οι μαθητές συμμετείχαν σε τηλεδιάσκεψη με τη δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος και, στις 6 Μαρτίου 2016, ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, παρακολούθησαν την ταινία Cyberbully (2015). Τέλος, οι μαθητές συμμετείχαν σε έρευνα απαντώντας σε ερωτηματολόγια. Τα συμπεράσματα της έρευνας είναι πολύ χρήσιμα και βρίσκονται αναρτημένα στο site μας.


Το link του site:

 

http://eadamop1.wix.com/digital-e-abc


Το link του ηλεκτρονικού poster:

 

http://eugeniaada.edu.glogster.com/digital-e-abc/

 

 

             Το link του video που περιγράφει το πρόγραμμά μας:

 https://www.youtube.com/watch?v=KKNykmLisoM


Πίσω στα προγράμματα...